De cliëntenraad (cr) van Doktersdienst Groningen denkt en praat mee over een breed scala aan relevante organisatorische onderwerpen.
Met als doel het signaleren van knelpunten en het aandragen van oplossingen vanuit het perspectief van de cliënten. Hiermee levert de cr een bijdrage aan de verbetering van kwaliteit van zorg van DDG. De cr kan de bestuurder van DDG gevraagd en ongevraagd advies geven over zaken die cliënten direct aangaan.
Hoe werkt de cliëntenraad
De cr heeft minimaal vier maal per jaar overleg met de bestuurder van DDG. Onderwerpen bij dit overleg kunnen zijn:
- Patiëntbelevingsonderzoek.
- Klachtenrapportage.
- Kwaliteitsjaarverslag.
- Beleidsplan.
Daarnaast vergadert de cr nog minimaal zes keer per jaar om de overleggen met de bestuurder voor te bereiden. De cr kan medewerkers en managers van DDG uitnodigen om hen bij te praten over bijvoorbeeld de uitkomsten van het patiëntbelevingsonderzoek.
Samenstelling cliëntenraad DDG
De cr bestaat uit zeven leden. Zij vertegenwoordigen cliënten uit het hele werkgebied van DDG. De leden hebben geen persoonlijke of zakelijke band met DDG.
De leden zijn:
Naam | Functie | Woonplaats |
Marian Blitterswijk | Voorzitter | Delfzijl |
José Drenth | Lid | Kolham |
Kurt van Houten | Lid | Groningen |
Jan Laemers | Lid | Haren |
Ellen Kuijpers | Lid | Groningen |
Contact met de cliëntenraad
Wij nodigen je van harte uit je vragen, opmerkingen en/of suggesties over verbetering van de kwaliteit van zorg met de cr te delen.
Je kunt daarvoor een e-mail sturen naar cr@doktersdienstgroningen.nl.
Liever per brief? Dat kan ook:
Doktersdienst Groningen
t.a.v. de cliëntenraad
Postbus 5064
9700 GB Groningen
Individuele klachten? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris
De cr behandelt geen individuele klachten van patiënten. Daarvoor kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris.


